מהו קול המותג? מותג מורכב מ: טקסט, עיצוב וסאונד

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

חברות ועסקים מדברים עם ואל הלקוחות , אז למה לדבר רק בעיצוב ומלל?

שלושה מרכיבים בבניית המותג

(משולש הערכים של המותג):

  • שפה גרפית עיצובית.
  • טקסט – תוכן.
  • קול סאונד voice.

מותגים הופכים להיות חווייתיים, אנושיים הם ממדברים אתנו בפוסטים דרך הפיסבוק, מצייצים בטווויטר, משוחחים אתנו בצ'אטים, מדברים אלינו באמצעות אנשי טלמרקטינג ונציגי שירות.

מהו קול המותג?

קול המותג הוא סגנון השיח של החברה, לקול המותג יש אפשרות לסגנונות שונים לפי אופי העסק או החברה אותה אנו מנהלים לרבות שיח סולידי, ידידותי, מקצועי מחבר את הקול למותג. חשוב שקול זה יהיה משכנע ועקבי לא פעם רשמי וסולידי ופעם חברי וכייפי.

אנשים זוכרים קולות , צלילים, אל תוותרו על קול המותג זה ייתן לו מימד אנושי ולא טכני דיגיטלי

גם עסקים קטנים יכולים לבנות מותג קולי

עסקים קטנים ניחנים במספר פרמטרים

אלסטיות

לעסקים קטנים גמישות אלסטיות, עם  יכולת התאמה לשינויים על פי דרישות השוק והלקוחות , עסק קטן צריך לדבר עם לקוחותיו , על כן קול, צליל, סאונד הוא מרכיב חשוב בסרטוני הוידאו, בהמתנה הטלפונית,  באתר האינטרנט

מקורות ידע

לעסקים קטנים גישה קלה לערוצי ידע ומידע באמצעות יועץ שיווקי מקצועי ניתן לשכלל את הניהול ולהפוך אותו לאפקטיבי במספר מצומצם של פגישות יעילות ותכליתיות.

מהירות תגובה

לעסקים קטנים ערוצי השיווק והמיתוג בגוגל אינסטגרם, סנאפ צ'אט ,וואטס אפ פייסבוק, יו-טיוב וכו' , הינם זמינים ומהירי תגובה, באמצעות הדרכה נכונה של יועץ שיווקיועץ קריאטיב ניתן להגיע לתוצאות גדולות בתקציב קטן ולתקשר עם קהל יעודי ספציפי ולקוחות קיימים.

הלקוחות הם סוג של חברים

הלקוחות של עסקים קטנים מצפים לשירות יעיל יותר, שירותים חדשניים, ופתרונות לאור העובדה שבעלי עסקים קטנים מכירים בדרך כלל באופן אישי את הלקוחות שלהם הם יכולים להתאים שירות או מוצר באופן אפקטיבי ולדבר אליו בצליל, קריינות שהם מכירים, כגון של בעל העסק

כיצד מייצרים למותג קול?

  • בחינת קהל היעד.
  • בחינת צרכיו והעדפותיו של קהל היעד.
  • בונים קול נכון למוצר או לשירות המייצר אמינות.
  • ניתן לבחור קריין / קריינית או פרזנטור שקולם יופיע במגוון ערוצים של סרטוני היו-טיוב, פסבוק, מענה לטלפון הראשי או לנייד.
  • הפרזנטור הראשי יכול להיות בעל העסק.
  • למותג יש צליל , ג'ינגל, מוסיקת רקע מאופיינת.

למותג האנושי יש voice

המותג האנושי מייצר דיאלוגים רבים, יוצר חום, קירבה, אהבה, ועוזר לנו להשלים את הפזאל של טקסט, גרפיקה וקול.

את האמירה הייחודית של המסר, התפיסה והצעת ערך של המותג.

שיווק, מיתוג ויחסי ציבור – יועץ שיווק עם מומחיות בקריאטיב וניהול תוכן יכול לסייע בבניית מותג אנושי מנצח כאשר בחרת הקול היא חלק מהמשולש תוכן, עיצוב גרפי

להלן השלבים ליצירת מותג קולי

זהות המותג?

השלב החשוב הוא השלב האסטרטגי שיווקי – מהו זהות המותג ? למי הוא פונה ? מה הערך הנתפס שלו? מה המיצוב ?

הכיוון הקולי

לנווט את היעדים והמטרות העסקיות לטריטוריה שניתן להגיע אליה ולהצליח בה ולכוון למוצרים ייחודיים, שירותים חדשניים שימור וטיפוח הלקוחות וקהלי יעד חדשים ע"י קול שמתאים לתוכן עיצוב וזהות המותג .

יצירתיות

יצירתיות היא כלי חשוב מאוד בבחירת צליל, סאונד, קריינות,  המביא את להפקת תוצרים מקוריים וחדשניים בעלי ערך ושיוך . מותג צעיר ?  מותג שמרני ? מותג קלאסי ? מותג פורץ דרך ? התאימו את הקול והסאונד המדוייקים.

בחירת איש מקצוע

קריין, מפיק מוסיקלי, סאונד מספריית סאונד , הסתייעו בייעוץ קריאטיבי

בחירה

בחירת צליל, קול, סאונד מתאים לתוכן ולשפה הגרפית

הטמעה

לפעול, לעשות, לייצר  כאשר מוצאים לפועל את הדברים לשטח ניתן לבדוק את התוצאות בשטח, להסיק מסקנות ולהשתפר, הגמישות המחשבתית מובילה להעלאת הסאונד באתרי האינטרנט, המענה הקולי, סרטוני יו טיוב , כנסים , ג'ינגלים ועוד

מחוייבות

זה שבניתם מותג קולי , זה אומר שעליכם  להשתחרר, לכוון, להיות יצירתייים, להעז, הכי חשוב מחוייבות ,ללכת לתהליך של מותג קולי, תוך מחוייבות לנוע ולהגיע ליעדים חדשים לא מתוך השטאנץ אלא מוך הידע שזכירות באה מקולו של המותג .

אנשים זוכרים קולות , צלילים, אל תוותרו על קול המותג זה ייתן לו מימד אנושי ולא טכני דיגיטלי

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן