שיווק דיגיטלי לעסקים, ממוקד יותר, אפקטיבי יותר, זול יותר, ומהיר יותר

מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי ומלווה שיווקי

בעולם תחרותי ומוצף…כיצד יוצרים בולטות ועניין?

שאלה מהותית ממדרגה ראשונה ששואלים בעלי עסקים, בעלי חברות, נותני שירות את היועץ הדיגיטלי לשיווק היא כיצד גורמים ללקוח לקנות?

הרי ידוע שהעולם שלנו מלא במוצרים, שירותים, בכל תחום יש מאות מתחרים, מאות אלטרנטיבות. כל חברה העוסקת בפיתוח מוצרים ושירותים מחפשת מנועי צמיחה מחוללי שינוי, יוצרת אסטרטגיה שיווקית, מאתרת יתרון יחסי, בונה מיתוג עם בידול.

שיווק דיגיטלי לעסקים – אבל איך גורמים ללקוח לרצות לקנות?

להלן 12 טיפים מניסיוני כקופירייטר ויועץ שיווק דיגיטלי מה חשוב לעשות,  מה נכון לך, מה שמתאים כמו כפפה ליד לחזון, יעדים, סביבת השוק שלך, צורכי הלקוח שלך.

להלן 12 טיפים חשובים להנעת לקוח לפעולה:

טיפ מספר 1 –  הציבו יעדים, הציבו סטנדרטים

קחו אחריות על העתיד שלכם, מי שאין לו מטרות ויעדים בחיים יעבוד אצל מי שבנה לעצמו יעדים ומטרות, הגדירו לעצמכם חזון לשירות או למוצר, תבנו דרך להגיע ליעד. כתבו היכן אתם רוצים להיות בעוד 5 שנים ותכנית איך מגיעים לשם? איכות של בעל עסק משתקפת בדרך הנכונה האותנטית לאישיותו ובסטנדרטים שהוא מציב לעצמו! לקוח משתכנע שיש יסוד, אמת, אותנטיות!

"אני מעדיף ללכת בדרכי ולטעות, מאשר להיות צודק בדרכו של אחר"

כתב הסופר הרוסי השנון והנודע יבגני איבנוביץ' זמיאטין

טיפ מספר 2 –  בידול ויתרון יחסי

תבנו בידול אותנטי, אמיתי עם ערכים, יסודות, לא קוסמטיקה ופירוטכניקה, מה היתרון שלכם על המתחרים? למה אתם ולא עשרות המתחרים?

טיפ מספר 3 –  תתחברו לצורכי הלקוח

מה הלקוח מצפה ממכם? מה התועלת שהוא מבקש? לא מה יש לכם למכור!

טיפ מספר  4 –  תלמדו היטב את המתחרים

לימוד מעניק של מוצרים, מיומנויות, שיטות של מתחרים יסייע לכם במיקוד וחידוד השירות או המוצר שלכם, יעוץ שיווק דיגיטלי מבצע מחקר מתחרים מקיף!

טיפ מספר 5- השפעה שכנועית

התאימו את המסרים שלכם לקהל היעד, בדקו מהם התחומים המעניינים את קהלי היעד, מה הרקע שלהם? מה הנושאים שידליקו אותם?  הבינו מול מי אתם עומדים ובנו חבילת מסרים מעניינת וזמינה לקהל היעד, כדי שירגיש שהוא הגיע למועדון שתמיד חלם להיות חבר בו.

טיפ מספר 6- עוררו עניין , אל תחפשו לסגור עסקה

עוררו עניין והציגו רעיון ! – מחקרים מראים שרעיון וחזון הם אבני דרך מעניינים וחשובים יותר מהמוצר או השירות ויגרמו ללקוח סקרנות לדעת עוד. אל תמהרו לסגור עסקה מידית – העסקה תגיע.

טיפ מספר 7- לעקוף את האדישות והשיפוט

הפתיעו את קהל היעד שלכם בתוכן מעניין, מקורי לא פרסומי שיווקי. תגרו את הלקוח, תחדשו לו , תציגו לו תוכן אותנטי המניע למוצר או השירות שלכם.

טיפ מספר 8- טקסט מותאם ליעדי הזמן

תוכן הוא המלך, כתיבה מדויקת במגוון האמצעים העומדים לרשותכם, מחקר מילים, משפטים שיגרמו ללקוח להקליק, שימוש מדויק באמצעי הפרסום הדיגיטליים, פייסבוק לינקדין, אינטרנט או מצגות דאגו לכתיבה מדויקת, קופירייטינג מנוסח שיהיה מעניין, מגוון ותמציתי ויעמוד ביעדי הזמן אם זו פגישה אישית של 30 דקות או אם זה סרטון יו-טיוב של דקה וחצי.

אם זו גלישה באתר של 2 דקות או אם גלישה בפייסבוק, תמונה טובה באינסטגרם, ציוץ טוב בטוויטר, דאגו לבנות טקסט מותאם ליעדי הזמן – השתמשו בדימויים נכונים מעוררי אסוציאציה, תנו ללקוח לעוף עם הדמיון – אל תאכילו בכפית את המסר תנו ללקוח לדמיין .

טיפ מספר 9- מיתוג, תוכן מעניין עיצוב ככלי מקדם לקניה

עיצוב גרפי, אלמנטים ויז'ואלים ותמונות הם מנוע אסוציאטיבי חשוב. השתמשו במרחבי השראה שהלקוח ירגיש שהוא עף אתכם למקום אותו רוצים לקחת

טיפ מספר 10 -נחשקות דיגיטלית

על מנת לחבר בין הרצון השאפתני שלכם למכור שהוא בצדק נמצא בעננים, מול הלקוח הנמצא על הקרקע, עליכם לבנות לו מטוס נחשק שיטיס אותו לעננים וזאת על ידי גירוי נכון ומעמיק שיצור אצלו הבטחה, הציפיות והביטחון הראשוני של לקוח לגבי שירות, מוצר, עסק שהוא יכול להתחבר ותועלות שהוא לא ישיג אצל המתחרים.

טיפ מספר 11 – באתם להצליח לא לנסות

"ניהול זה לעשות את הדברים נכון מנהיגות זה לעשות את הדברים הנכונים" תפיסה עסקית אותה לימד דורות של מנהלים בארה"ב הפרופ' לניהול ושיווק פיליפ דרוקר!

טיפ מספר 12- פתרון שיווקי להגדלת מכירות תפור לפי מידה

חשוב שהפתרון בייעוץ דיגיטלי לעסקים יהיה תפור לפי מידה, צורכי הלקוח, יעדים, יכולות, כל פתרון מותאם אישית כי בשיווק דיגיטלי אין העתק הדבק.

ליווי שיווק דיגיטלי לעסקים

למה לעבוד איתי?

  • ניסיון מעשי בבניית מותגים, יצירת בידול, הפקת שפה פרסומית זכירה, בניית אופק לעסק, הטמעת תהליכי הגדלת מכירות, יצירת מודלים וכלי חשיבה!
  • ליווי שיווקי "בגובה העיניים" נעים, זורם, עם יצירתיות, ומחשבה מחוץ לקופסא
  • תוצאות בשטח, ניסיון מגוון בשיווק , הגדלת הכנסות בחברות ועסקים רבים
  • היכרות עם מגוון תחומים, ענפים וקטגוריות
  • מקסום תקציב פרסום ואפילו קטן ובניית מנגנון אפקטיביות באפיקי מדיה מדוייקים.
  • יד ביד להצלחה, ליווי אישי, מעשיר, פרטני, ענייני.

שיווק דיגיטלי לעסקים, ממוקד יותר, אפקטיבי יותר, זול יותר, ומהיר יותר – משה שמש!

שמי משה שמש,  מומחה לשיווק אסטרטגייועץ שיווק דיגיטלי , קופירייטר בעל ניסיון עשיר בחברות גדולות. הנני מעניק שירות לחברות ועסקים קטנים ובינוניים ומוטיבציה להצלחה, בשיטתי אני בונה תוכנית חייטים תפורה לפי מידת העסק או החברה , מגדיר חזון, יעדים, משימות, תקציב, אחריות!

ניסיון עם לקוחות מהשורה הראשונה : סלקום, שופרסל, גלל, שיכון ובינוי, אזורים, אלבר, נטלי סקיולייף, פרומרקט, גיתם BBDO , מרכז הבניה הישראלי וכן מאות עסקים בינוניים וקטנים!

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

עוד בנושא

דילוג לתוכן